عایق های سرد و گرم

Cold and hot insulation

1- عایق های سرد:

 –  عایق پلی یورتان

– عایق سولار گلاس

– عایق پلی استایرن

– فوم شیشه

-سرامیک فایبر

-ساندویچ پنل

2- عایق های گرم:

پشم سنگ.پشم سربار. پشم شیشه. پشم سرامیک. فوم شیشه. پرلیت قالب گیری شده.ایروژل . عایق فله ای (از جنس پشم سنگ یا شیشه و یا پلی یورتان)

به صورت کلی عایق به معنی لغوی شامل حرارتی، صوتی، رطوبتی، حریق می‏باشد.

عایق به اصطلاح عمومی به محصولی گفته میشود که برای جلوگیری از هدر رفتن گرما و انرژی از محیطی به محیط دیگه گفته می‎شود.

عایق ها بر اساس عایق های گرم، سرد و دما بسیار بالا نیز دسته بندی می شوند.

 

عایق سرد عایقی است که برای سیستم های در دمای کمتر از ۲۰ درجه سانتیگراد عملکرد بیشتری نسبت به عایق های دیگر دارد. محدوده دمای کاری عایق های سرد به طور میانگین بین ۱۰۰- درجه سانتی گراد  تا ۱۰۰+ درجه سانتی گراد می باشد. می توان از عایق های سرد در عایق کاری مسیرگرمایش استفاده نمود. در این مقاله همراه ما باشید تا ایریک اطلاعات کاملی از عایق سرد و انواع آن به شما ارائه دهد.

 

مزایای عایق سرد : 

عایق های سرد بر مبنای مقاومت در مقابل آتش سوزی ، هدایت حرارتی ،  خواص فیزیکی ، مسائل اقتصادی ، محدوده دمای کارکرد ، خواص شیمیایی و … مقایسه می شوند. اما باید توجه داشت که اگر در مواردی یکی از این عوامل مهمتر باشد ، دیگر پارامتر ها مخصوصا قیمت اهمیت کمتری پیدا خواهند کرد. به عنوان نمونه  وقتی عایق مناسبی که هم در دمای کمتر از منهای ۵۰ درجه سانتیگراد به خوبی کار کند و هم آتشگیر نباشد مدنظر ما باشد باید گران بودن قیمت آن را بپذیریم. زیرا انتخاب های ما به شدت محدود میشوند.

کاربرد عایق سرد:

عایق های سرد معمولا  برای عایق کاری مایعات  و کانال های  انتقال گاز  وسیستم های تهویه و عایق کاری سردخانه ها,یخچال ها و خنک سازها استفاده می شود. عایق های سرد معمولا ضریب نفوذ آب و بخار بسیار پایینی دارند بنابراین از چگالش بخار جلوگیری می کند.

انواع عایق سرد:

۱- عایق پلی یورتان

۲- عایق سولار گلاس

۳- عایق پلی استایرن

۴- فوم شیشه

۵-سرامیک فایبر

۶-ساندویچ پنل

عایق های گرم: معمولا برای تجهیزات و نواحی می‎توان استفاده کرد که دمای آن بیشتر از دمای اتاق می‏باشد. که در عایق کاری سقف و دیوار و کف و هم چنین عایق کاری دودکش و موتورخانه ها و سیستم های گرمایشی استفاده کرد. محدوده دمای این نوع عایق c025- الیc0 600 سانتی گراد است.

انواع عایق گرم شامل: پشم سنگ.پشم سربار. پشم شیشه. پشم سرامیک. فوم شیشه. پرلیت قالب گیری شده.ایروژل . عایق فله ای (از جنس پشم سنگ یا شیشه و یا پلی یورتان) می باشند.

 

لذا شرکت پارس اکسین صنعت ایرانیان به جهت ارائه خدمات بهتر به کارفرمایان خود ضمن بررسی محصولات داخلی و خارجی آماده تامین انواع عایق سرد و گرم می باشد.

به بالای صفحه بردن